Wednesday, December 21, 2005

Jo no compro loteria

Vull un món en el qual la riquesa estigui repartida amb justícia. No vull un món en el qual la minoria ho tingui tot i la majoria no tingui res. La loteria fomenta això que no vull: empobreix als pobres a canvi de crear uns pocs rics. La loteria fomenta el desequilibri social.

Vull un món el qual la riquesa sigui proporcional a l’esforç, al talent i a la inicitiva. La loteria ofereix el contrari: enriquiment sense esforç, ni talent, ni iniciativa.

Però el que més em rebenta és que la loteria es vengui amb un missatge d’il•lusió quan en realitat és una injustícia. No és una injustícia que els pobres gastin els seus diners (molts diners!) per crear nous rics a canvi de pràcticament res?

1 Comments:

At 1:25 AM, Blogger eva said...

Xavi!
Fa molts anys que repeteixo aquest discurs sense massa èxit... però estic completament d'acord amb tu! Jo tampoc compro loteria. Tard o d'hora notaran aquest boicot que exercim amb tenacitat de ferro.
Aquest any, tanmateix, he comprat un número del sorteig que fan els estudiants per recollir diners pel viatge: em tocarà (casi segur) un pernil i una PlayStation. Ja et convidaré a un mos de pernil ;-)

 

Post a Comment

<< Home