Sunday, November 27, 2005

7C

Aquests són els dos caràcters alfanumèrics que defineixen la nova boquilla Bach que he adquirit pel meu trombó. Després d’uns 11 anys de frufrus ridículs, he decidit que ja és hora de tocar el trombó com un home.

Fins ara tocava amb una 12C. El número indica el radi de la boquilla en unitats arbitràries. Com més gran el radi, més petit és el número. Com més gran és el radi, també necessites més flux d’aire i aconsegueixes una major amplitud d’oscil·lació en els harmònics greus. Total poden passar dues coses: si bufes més sona millor, si no bufes més sona pitjor.

La nova boquilla és força més grossa que l’anterior però sona molt bé. Els greus s’han eixamplat i els aguts no se’n ressenten. M’ha costat $51.70. Perquè no ho vaig fer abans?

1 Comments:

At 11:06 PM, Anonymous Anonymous said...

Al principi de canviar de boquilla tot són flors i violes. Jo vaig començar amb una 22C (14 anys), vaig passar a una 14D (20 anys) i posteriorment a una 12C (38 anys). No només la mesura és important. Per exemple, jo tinc una Benge 12C amb la que és bastant fàcil tocar, en canvi amb la Bach 12C és més difícil, operò els greus sonen millor. Fins i tot hi va haver un moment que vaig haver de anar enrera perquè no me'n sortia. Ara ja fa 3 anys que toco amb la Bach 12C. Jo també vaig experimentar una sensació de major amplitud de so en greus, però els aguts costen una mica més. Diria que com més gran es la boquilla, més s'ha de treballar i millors són els resultats, però sempre em quedarà el dubte de si els resultats són millors perquè treballes més o per la boquilla. Imagino que són les dues coses. Jo ara porto un curs treballant bastant, degut al disc i al concert "Originals" del Palau i em sento be. Considero que per el meu estil és millor no augmentar més la dimensió de la meva boquilla. Tot i això em farà il·lusió prova un dia una "Monet". Ja tinc ganes de sentir com et sona el trombó.

 

Post a Comment

<< Home