Thursday, November 03, 2005

Enquesta

Avui m’ha caigut a les mans una enquesta esfereïdora. Al principi no me l’he cregut, però de mica en mica he anat trobant altres enquestes amb resultats consistents. La pregunta girava entorn a l’evolució i al creacionisme. Els resultats són els següents:

Un 51% dels americans creu que Déu va crear els homes en la seva forma actual.
Un 45%, en canvi, creu que els homes han evolucionat. Dins d’aquest 45%, un 30% creu que l’evolució de l’home ha estat guiada per Déu. Només un 15% creu que l’home ha evolucionat sense que Déu guiés el procés.

El fet de que Déu guiï o deixi de guiar l’evolució em sembla una qüestió en la qual la ciència no hi té res a dir. No tenim ni tindrem mai cap evidència de que Déu guia o deixa de guiar els passos de la humanitat (tot i que observant l’estat actual del món i la història de la humanitat, m’inclino a pensar que Déu no guia res de res, sinó que com a molt es limita a donar llibertat a l’home).

Sigui com sigui, com pot ser que un 51% dels americans cregui que els homes van aparèixer de cop i volta a la terra en el seu estat actual?

Per cert, tinc molta curiositat per saber què passaria si es fes la mateixa enquesta a Espanya. Em sembla que les dades no diferirien massa de les dels americans.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home