Monday, November 21, 2005

Genis

A Harvard he conegut alguns genis. Gent capaç de resoldre gairebé qualsevol problema. Estan tancats en despatxos ombrívols, amb una pissarra, un guix, llibres i un munt de papers. En general aquests genis no són catedràtics, ni tan sols professors titulars perquè ténen una limitació fonamental. No saben distingir un problema important d’un problema totalment irrellevant. Per exemple, al meu departament n’hi ha un que es passa el dia jugant al solitari. Un dia, li vaig ensenyar les dades dels meus experiments i es va entusiasmar. En dos dies va resoldre unes equacions que jo mai hauria pogut afrontar i que potser són el més important del meu estudi. Però va seguir jugant al solitari. Per ell, les meves dades i el solitari són el mateix: problemes per resoldre, carnassa per genis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home