Sunday, November 06, 2005

S'ha acabat la creueta

Dec ser de les persones del món que més creu en l’Església catòlica, molts més que molts dels cristians que la formen. Per mi, l’Església és una gran família, amb totes les imperfeccions -sovint incomprensibles- que una família de més de mil milions de fills pot arribar a amuntegar. Potser l’argument més “pop” que podria utilitzar per justificar aquestes afirmacions seria dir que l’Església ajuda als febles més que qualsevol altra organització, i que els seus missioners arrisquen les seves vides per posar pau en conflictes en els quals cap altra organització, civil o militar, s’involucra amb finalitats pacífiques. Però el que em sembla més important és que l’Església ha propagat durant 2000 anys una “proposta de sentit global” que, segons el meu parer, ens ha arribat viva i força intacta. I això em sembla fascinant. Per aquest i molts altres motius, sempre m’ha semblat bé assignar un percentatge del meu IRPF a favor de l’església catòlica, “a fí que aquesta pugui disposar dels mitjans econòmics per complir les finalitats que li són pròpies”. És a dir, sempre he posat la creueta a la declaració de la renta.

Per em sembla que tot això s’ha acabat. No he deixat de creure en tot el que he dit anteriorment, però no puc seguir permetent que la Conferència Episcopal Espanyola administri els meus cèntims, sigui quina sigui la seva finalitat. No fins que facin un profunda revisió de la COPE. Potser alguns lectors sensats em direu que deixar de finançar l’Església a través de l’IRPF és un error, i que si aquesta iniciativa es propagués seria un desastre per totes les activitats cristianes, començant per Càritas i acabant pel sou dels preveres, etc. Cert. Però també és cert que no puc seguir donant suport econòmic a l’ofensa diària i a la generació d’odi i divisió que s’emet des de la COPE. Aquest fet no és una anècdota. És alimentar la fòbia i l’agressivitat de centenars de milers de persones cada dia. Això no només és una ofensa a una nació, a una raça, a una classe social, o a un col•lectiu amb determinades inclinacions sexuals. Per sobre de tot, és una ofensa a Déu, una corrupció del missatge cristià i un insult de tots aquells que ofereixen la seva vida per propagar-lo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home