Monday, October 08, 2007

World Time Zones

Ja torno a ser a "casa". Han estat 12 vols en 15 dies així que hom em pot atribuir justificadament el desglaç d’un metre cúbic de gel àrtic.

Una de les meves distraccions habituals als avions és tafanejar els mapes del món que hi ha al final de les revistes de les companyies aèries. Aquest cop m’he distret amb el tema dels fusos horaris, un tema que no trobo obvi en absolut. En particular estic totalment fascinat pel descobriment que els fusos estan triats de manera que en cada revolució terrestre hi ha un instant durant el qual coexisteixen 3 dies a la terra. Vull dir que quan en unes illes del pacífic són les 0:30 del matí del dimecres, en unes altres illes molt properes són encara les 23:45 del dilluns, i a la resta del món és bàsicament dimarts.

Algú m’ho pot confirmar? estic delirant?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home