Saturday, August 25, 2007

Sobre el meu absolut desinterès per la major part de la humanitat

Una dels grans trets diferencials entre el Galleguinho i jo, a part del meu talent i gust per la música al costat de la seva manifesta incapacitat interpretativa i manca de sensibilitat per discernir l’excel•lència de la vulgaritat, un dels grans trets diferencials entre el Galleguinho i jo, deia, és que ell assisteix a unes cent cinquanta festes nocturnes per any mentre que jo només solc assistir-ne a una, i solc assistir-hi per confirmar que no hauria d’haver-hi anat. Per festa entenc la trobada nocturna d’una certa quantitat d’homes i dones, la majoria desconeguts els uns dels altres, en un ambient més aviat sonor i etílic. Afirmo que les festes només serveixen per poder-te despertar ressacós l’endemà – sol o acompanyat- i proferir el següent autoengany: “uah! quina festassa ahir!”.

Jo entenc que l’home és un ésser amb capacitat social, i mantinc que molts dels passos decisius que he fet a la vida han estat conseqüència directa de l’acció d’altri, però això és independent del fet que trobo la major part de la humanitat molt poc interessant, i que em costa assumir el cost social que cal pagar per comunicar-me de forma adient amb el petit percentatge –o permilionatge- de gent que m’interessa.

Aquest aspecte tant diferencial entre el Galleguinho i jo ens ha portat a una de les nostres habituals discussions que tot i la seva violència no són més que recerca de coneixement comú. En aquest cas, la nostra conclusió és que m’interesso molt més jo mateix que la immensa majoria de la humanitat. Se m’acuden tota mena d’adjectius per desqualificar aquesta conclusió, però com que em temo que és veritat, l’escric.

I com que vivim en l’era de l’autojustificació, no només l’escric sinó que la defenso, i no només la defenso sinó que l’elevo a principi. El coneixement que podem assolir de nosaltres mateixos és tan profund que solem espantar-nos-en. I cerquem refugi en l’altri, que no és més que un mirall prou difós per creure que allò que ens espanta, en realitat no hi és.

4 Comments:

At 11:58 AM, Blogger david said...

trepat, trepat, trepat.

lo que nos queda por aprender... con tu interés por ti mismo no conocerías a nadie a no ser que te hubiesen encerrado en un pueblo fantasma en los alpes franceses hace estos dias 5 años.

Te imaginas lo vacia de significado que sería tu vida ???

Galleguiño... encantado de conocerme.

 
At 6:49 AM, Blogger Raül said...

Treeeeeeps,
vàries coses: el teu desinterès per la humanitat deu ser proporcional a l'interès de la humanitat per tu, com demostra la disminució de comentaris en aquest blog. I no ho dic amb mala llet, ja ho saps.
L'altra tema és que el peatge social que assumeixes implica sorpreses, comentaris, situacions, que pots trobar interessants.
Això sí, t'has de deixar sorprendre.
I el meu dubte és aleshores: la capacitat de sorpresa és inherent a cadascú, o pot ser provocada o induïda?
Apa, records!

Raül

 
At 4:28 AM, Blogger Unknown said...

trepat, trepat, que l'èlit harvardiana t'està transformant! no confonguis acudir a una festa amb desconeguts on els únics interessos són l'alcohol, les drogues i lligar... a tenir vida social i cultural amb bons amics, trobades amb la familia... que no te n'adones que no series el que ets (tan interessant i a vegades tan pedant) si no haguessis tingut relació amb la resta del món? i si no, què fas vivint en parella? o és que la fucho forma part de la milionèssima part de la humanitat que t'interessa? el blog l'has fet per comunicar-te amb tu mateix o esperes interacció amb els que et llegim?
una abraçada, Neus
(ferma defensora de la Sanitat pública per a tothom, per cert)

 
At 10:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Tòfol, Tòfol, Tòfol, perdó, Xavier, Xavier, Xavier. Collons tiu, a la família n'hi ha que diuen que el pitjor insult possible és: "sembles el Tòfol", et sona?.
Jo no se en quin procès depressiu et trobes, però deu ni do. També diuen que en estat depressiu es veu la realitat tal com és i pot ser tens raó. Però en qualsevol cas no pots anar així per la vida a no se que pretenguis convertirte en un geni introvertit tancat en un laboratori-casa esquerp i antipàtic.
Bromes a banda (i per que no t'emprenyis massa a amb mi), crec que el que et passa és que estàs arribant a la conclusió que estem vivint una època fonamentada en la mediocritat. "Mediocre" és la paraula que he repetit i m'he repetit més la darrera setmana. Els polítics són mediocres, els periodistes són mediocres, els advocats són mediocres, els arquitectes som mediocres ... El mon va a una velocitat que no permet a ningú aprofundir en la seva professió convenientment. Per bon professional s'enten, ara, aquell que acompleix els terminis, que fa la feina tècnicament correcta, que no se'n va de pressupost, però i l'arquitectura, i la politica, i el dret, i la comunicació de la veritat?. En aquest sentit puc està d'acord que en general no m'interesen els arquitectes mediàtics que fan arquitectura visible però buida de contingut.
Tot i això, cal tenir un cert respecte per la humanitat, ni que sigui per ser la creació de Deu. Ara, ja saps que deia el teu avi: "Tothom és com Deu l'ha fet i algú una mica pitjor".

 

Post a Comment

<< Home