Wednesday, September 06, 2006

Treps, fora (post endarrerit).

Avui la Fucho m'ha fet fora de casa. Sense ni tan sols consultar-m'ho ha decidit organitzar una festa de dones i m'ha prohibit explícitament aparèixer en tota la nit... a no ser que faci de stripper. Així que aquí em teniu, amb els ocells nocturns de la meva solitud, desolat davant d'una pàgina en blanc del meu blog mentre una orgia femenina pren possessió del meu sofà.

Tot i la temptació de fer de stripper, la meva tendència a la solitud m'ha empès cap una nit d'allò més meva. He començat per un ritual de purificació a la piscina del YMCA. Fer piscina no és fer esport, és molt més que fer esport. Els que nedem tenim una categoria intel·lectual incomparable amb els pobres d'esperit que s'obsequien amb càstigs diaris a la sala de màquines. Els que nedem ho fem perquè hem llegit Sòcrates, i sabem que la veritat habita a les profunditats. Quan ens llencem a la piscina anem a la recerca d'aquesta veritat. És un ritual. És el bateig del que seguirà.

En aquest cas, el que ha seguit ha estat una visita nocturna al Museum of Fine Arts. Hi he exhibit la meva solitud entre budes tibetans i tòtems asteques fins que he recordat que els divendres a la nit el membres del museu estem convidats a un còctel a la selecta sala d'impressionisme francès . Un Manhattan a la ma dreta, un canapè de gambes a l'esquerra, i davant meu un paisatge de Cézane. Un moment d'aquells que penses: sóc la polla. Però no prou satisfet amb el meu estat de sublimació, he acabat la nit endinsant-me a la filmoteca del museu, en la qual projectaven un cicle de cinema iranià, el meu cinema preferit com ja sabeu. "The iron island", una al·legoria en persa sobre la situació actual de l'Iran. Allí hi he trobat el meu entranyable amic Alirezza, ben acompanyat com sempre del seu cercle de companys Iranians del MIT. Hem tornat cap a casa desxifrant una per una, les metàfores subtils de la poesia visual de Mohamad Rasoulof.

1 Comments:

At 2:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Apasionant la nit de solter. Encara que no te massa a veure, el teu escrit m'ha fet pensar en la meva nit passada de dijous i els moments màgics. Si, a la vida hi ha moments màgics que, amb els anys, són més apreciats, dons te'n dónes compte que en el fons són el més important que hi ha (el que no disfrutis avui, ja ho has perdut perquè potser ho pots recuperar, però no serà el mateix. MTC). Aquest cap de setmana hi ha la terrorífica festa amjor de Bellaterra (ja sap de la meva il·lusió per a les festes populars). Aquest any varen demanar a la Locomotora Negra que toques al Musical com a primer acta de la Festa Major. També resulta que el Ricard està de vacances i no hem pogut tocar. El recanvi ha estat fabulós. El concert es va traslladar a dijous i va estar protagonitzat per l'Ariadna Savall (veina i amiga), el seu marit Petter Udland acompanyats pel pianista Pep Surinyach. L'Ariadna és soprano i toca maravellosament l'arpa, i en Petter és Tenor i ha cantat en diversos musicals. El concert va ser un mix entre musica de musicals (West Side Story, Jesucrist superstar, Els Miserables, El Fantasma de la Opera i Moulin Rouge) i cançons escrites i arrenjades per l'Ariadna de poemes de Martí Pol. Haig de dir que aquest concert em va proporcionar un d'aquests moment mágics que recordaré tota la vida. La sala del Musical és força petita, i per tant la pròximitat va fer que la comunió entre ambdues parts de la comunicació fos fabulosa. A banda de la qualitat musical, l'amor que destilava la complicitat entre ambdós interprets em va arribar molt a dins.
He decidit col·leccionar moments màgics, i pensant-hi he decobert que ja en tincs un quans.Això em fa feliç.

 

Post a Comment

<< Home